Planowane rozpoczęcie
Cena
Czas trwania
Tryb nauki - stan na 01.04.25
STUDIA PODYPLOMOWE
Z uwagi na ciągły i dynamiczny rozwój rynku IT nieustannie rośnie zapotrzebowania na osoby o tych kompetencjach.
Testowanie i zarządzanie jakością oprogramowania
Informacje o kierunku
Celem studiów jest przekazanie ugruntowanej i osadzonej w praktyce wiedzy na temat zapewnienie jakości oprogramowania oraz jego testowania. Studia dają wiedzę wiedzę, która pozwoli objąć stanowisko Menedżera Testów, Testera oprogramowania, osoby odpowiedzialnej za automatyzację testów czy osoby odpowiedzialnej za zapewnienie jakości oprogramowania lub podobnego stanowiska.
Przedmioty
Jakość w procesie wytwarzania oprogramowania – wstęp
1. Analiza i rozwiązania problemów powiązanych z jakością i odnoszących się do poszczególnych etapów SDLC:
- Czym jest jakość w wytwarzaniu oprogramowania
- Identyfikacja etapów wytwarzania oprogramowania i towarzyszących im procesów
- Planowanie i działania mające na celu zapewnienie jakości w SDLC
- Odpowiedzialność za jakość w cyklu wytwarzania oprogramowania (role wytwórcze i liderskie)
2. Elementy strategii testowej – planowanie, działanie, reagowanie na zmiany, dostosowanie procesu (w cyklu Deminga)
3. Debata oxfordzka
8 godzin
Zarządzanie wymaganiami
Definiowanie wymagań jest kluczowe dla prawidłowej realizacji projektu lub tworzenia produktu w podejściu zwinnym (Agile). Podczas zajęć omówione zostanę następujące zagadnienie:
- co to jest wymaganie,
- proces zarządzania wymaganiami,
- rodzaje wymagań: wymagania biznesowe, wymagania interesariuszy, wymagania funkcjonalne, wymagania niefunkcjonalne, wymagania przejściowe,
- wymagania funkcjonalne vs wymagania niefunkcjonalne (użyteczność vs jakość)
- techniki stosowane w pozyskiwaniu wymagań,
- dekompozycja wymagań: Podejście klasyczne – Work Breakdown structure (WBS), Podejście zwinne (agile) – Epic -> Feature -> User story -> Task,
- opisywanie wymagań,
- wprowadzenie do testowania wymagań,
- stosowanie klasyfikacji FURPS+ w zarządzaniu wymaganiami niefunkcjonalnymi
16 godzin
Wartość biznesowa testowania
Zajęcia ukierunkowane będą na zrozumienie, jak skuteczne testowanie przyczynia się do sukcesu biznesowego. Wykłady i ćwiczenia koncentrują się na identyfikacji i analizie korzyści ekonomicznych wynikających z zapewnienia jakości oraz na pokazaniu, jak strategiczne testowanie minimalizuje ryzyka biznesowe, zwiększa zadowolenie klientów i poprawia rentowność produktów. Studenci uczą się, jak opracowywać efektywne strategie testowania, które są zintegrowane z celami biznesowymi oraz jak mierzyć wpływ tych strategii na wyniki finansowe firmy. Zakres zajęć uwzględnia studia przypadków z różnych branż, analizując zarówno udane projekty, jak i te, które napotkały wyzwania.
Omówienie 14 zasad W. Edwardsa Deminga, które są fundamentem systematycznego podejścia do ciągłego doskonalenia procesów i produktów. Szczegółowa analiza koła jakości PDCA, jako narzędzia służącego do planowania, wykonania, weryfikacji i doskonalenia działań w cyklu ciągłej poprawy.
Zaznajomienie studentów z filozofią TQM (Total Quality Management), która opiera się na ciągłym doskonaleniu procesów i zaangażowaniu wszystkich pracowników w dążenie do zwiększenia satysfakcji klienta. Analiza różnych aspektów TQM, takich jak przywództwo, zaangażowanie pracowników, strategie procesowe i decyzje oparte na danych.
Zajęcia łączą teoretyczne podstawy z praktycznymi ćwiczeniami, w których studenci stosują omawiane zasady do realnych scenariuszy w projektach IT. Celem jest nauczenie studentów, jak wdrażać te metodyki w praktyce, aby zwiększyć efektywność, zmniejszyć liczbę błędów i poprawić satysfakcję klienta.
8 godzin
Podstawy testowania, organizacja i techniki testów
- Czym jest testowanie oprogramowania i w jaki sposób je prowadzić?
- Podstawy testowania.
- Ewolucja testowania i zmieniające się oczekiwania względem testów.
- Testowanie a jakość.
- Standardy testowania.
- Cele testowania.
- Kompetencje i umiejętności potrzebne do pełnienia roli testera.
- Umięjętności miękki testera.
- Myślenie krytyczne i myślenia kreatywne.
- Rola testera oprogramowania.
- Różne role testerskie.
- Zadania testera w różnych modelach wytwarzania oprogramowania.
- Czynności w testowaniu.
- Produkty testowania.
- Testowanie formalne i nieformalne.
- Techniki testowania.
- Wymyślanie dobrych testów.
- Projektowanie testów i danych testowych.
- Dobre praktyki testowania.
- Relacja tester - zespół wytwórczy z aspektami niezależności oraz pełnej integracji.
16 godzin
Programowanie w języku python
- Podstawy Języka Python: Zrozumienie składni, podstawowych typów danych (np. stringi, liczby, listy) i operacji na nich (np. pętle, warunki)
- Podstawy Programowania: programowanie obiektowe, funkcyjne
- Wykorzystanie bibioteki streamlit, request, pydantic
- Budowa prostych narzędzi testerskich w pythonie
- Generatory danych z fakerem
16 godzin
Kontrola wersji
1. Wprowadzenie
Czym jest Git i dlaczego jest używany? Krótka historia i przegląd.
Podstawowe koncepcje: Praca rozproszona, system kontroli wersji, repozytorium Git.
Instalacja Git: Krótki przewodnik po instalacji Git.
2. Podstawy Gita
Konfiguracja początkowa: Ustawienie nazwy użytkownika, adresu e-mail.
Klonowanie istniejącego repozytorium.
Przegląd obszaru roboczego i indeksu: Staging area, commit, push, pull.
Podstawowe polecenia: git init, git clone, git add, git commit, git push, git pull.
3. Praca z repozytorium
Przeglądanie historii zmian: git log, filtrowanie logów.
Praca z gałęziami: Tworzenie, przełączanie, łączenie (merge) gałęzi. Użycie git branch, git checkout, git merge.
Konflikty: Jak rozwiązywać konflikty wynikające z łączenia zmian.
4. Zaawansowane funkcje Gita
Stashing: Chwilowe odłożenie zmian, git stash.
Tagi: Oznaczanie ważnych punktów w historii repozytorium, git tag.
Cherry-picking: Wybieranie poszczególnych commitów, git cherry-pick.
5. Dobre praktyki i narzędzia pomocnicze (jeśli wystarczy czasu)
Przydatne narzędzia i rozszerzenia: integracja z IntelliJ IDE
8 godzin
Dobre praktyki przy pisaniu testów w oparciu o zasady FIRST oraz SOLID
Jest to kurs skupiający się na zastosowaniu uznanych metodologii projektowych w celu poprawy jakości kodu testowe-go w Java. Uczestnicy zgłębią zasady FIRST (Fast, Independent, Repeatable, Self-Validating, Timely) i SOLID (Single Responsibility, Open/Closed, Liskov Substitution, Interface Segregation, Dependency Inversion) w kontekście tworzenia wydajnych i łatwych w utrzymaniu testów automatycznych. Kurs podkreśla znaczenie tych fundamentalnych zasad w języku Java, oferując praktyczne wskazówki dotyczące ich implementacji dla budowania bardziej niezawodnego oprogramowania testowego.
8 godzin
Zwinne zarządzanie projektami (Agile)
Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z genezą podejścia zwinnego wyrażonego w mani-feście agile. Wprowadzimy rozróżnienie pomiędzy ideą, frameworkiem oraz praktykami i pokażemy przykłady zwinnego podejścia na wszystkich poziomach.
8 godzin
Bazy danych dla testerów: zagadnienia podstawowe
Bazy danych są ważnym komponentem rozwiązań IT, których znajomość jest istotna w pracy specjalisty IT, nie tylko testerów. Celem zajęć jest przekazanie podstaw związanych z bazami danych oraz języka SQL, w stopniu umożliwiającym swobodne poruszanie się w tej dziedzinie. Uczestnik po zakończeniu zajęć powinien rozumieć podstawy języka SQL, podstawowe pojęcia związane z bazami danych oraz potrafić z nich korzystać, głównie dla potrzeb przetwarzania i uzyskiwania informacji, uwzględniając potrzeby testerów automatycznych. Głównym celem prowadzącego jest to, aby uczestnik zajęć nie bał się SQL i baz danych – gdziekolwiek będzie miał z nimi do czynienia.
8 godzin
Wsparcie narzędziowe i standardy w testowaniu UI (front-end)
Przedstawienie dwóch najbardziej popularnych obecnie frameworków na rynku do testowania automatycznego front-endu - Selenium wersji 4 i Playwright pod technologią Java z użyciem oprogramowania Maven. Demonstracja jak te dwa najbardziej znane test benchmarki pomagają w automatyzacji testów UI. Na początku przedstawienie krótkiej historii i przeglądu solucji do automatyzacji Graphical User Interface.
Następnie zaprezentowanie podstawowej jak i zaawansowanej konfiguracji do tych dwóch frameworków. Dokona-nie prezentacji jak Maven pomaga w budowaniu automatyzacji oprogramowania. Do tego należy zastosować kilka najbardziej znanych bibliotek od strony skryptowania testów automatycznych do wspomagania procesu automatyzacji jaki i samego wykonania przypadków testowych.
Kolejną fazą będzie praca nad przykładowymi rozwiązaniami do automatyzacji testów. Odpowiednio pierwszy set up, dodanie Maven dependencji, przedstawienie Page Object Model, szukaniu lokatorów na UI i pierwszych asercji (weryfikacji). Dodatkowo przedstawienie Screenshots i ekstra cech: ShadowRoot i DemoDelay – przydatne do demontracji przypadku testowego dla teamu czy biznesu.
Ważną, ale nieostatnią sprawą jest przygotowanie testów i ich uruchamianie pokazanych na przykładach.
Na samym końcu porównanie dwóch frameworków w wynikach, pokazanie jak ważne jest raportowanie, a następnie umiejętność czytania tych raportów.
16 godzin
Weryfikacja i walidacja, debugowanie – na przykładach
Jest to kurs pokazujący różnice pomiędzy weryfikacją a walidacją na przykładach błędów w testach manualnych, jak i testach automatycznych. Należy te zajęcia zacząć od pojęć: weryfikacja, walidacja, asercja i debugowanie. Jak te terminy są dalekie od siebie, a zarazem zależne w wielu aspektach.
Na przykładzie dwóch frameworków (front-end i back-end) pokazanie czym jest weryfikacja i walidacja dla testów automatycznych. Zademonstrowanie tychże frameworków w takich przypadkach, w których obejmuje kontrole samego kodu, a w jakiej nie. Przedstawienie jak ważne są solucje, inspekcje i recenzje dla weryfikacja, a metody black-box czy white-box dla walidacji.
Podczas zajęć będziemy sprawdzać kod i skrypt od strony przygotowanych wymagań (weryfikacja). A następnie po poprawnej weryfikacji przejdziemy ze słuchaczami do po-prawnych celów, które ma spełniać system (walidacja).
Kolejną częścią kursu jest wykorzystanie narzędzi takich jak testowe frameworki znane na rynku jak JUNit czy TestNG. Narzędzia te mogą być wykorzystywane do uruchamiania testów, oznaczania tych testów przez tagowanie jak i debugowania.
Na samym końcu chcę pokazać debugowanie jako proces systematycznego redukowania błędów w oprogramowaniu bądź mikro systemie. Zwykle polega to na kontrolowanym wykonaniu programu pod nadzorem debuggera. Przede wszystkim w tej części zajęć będzie zależeć, aby słuchacz mógł nauczyć się poprawnego debugowania zależne od wykorzystanego frameworka i tzw. systemu under test.
8 godzin
Continuous Testing
Uczestnicy nauczą się, jak implementować strategie ciągłego testowania w ramach ciągłej integracji i ciągłego wdrażania (CI/CD), aby zapewnić szybkie wykrywanie błędów i nieprzerwane doskonalenie produktu.
Program kursu obejmuje wprowadzenie do narzędzi i technik niezbędnych do automatyzacji testów, zarządzania przypadkami testowymi i śledzenia defektów. Uczestnicy dowiedzą się, jak używać popularnych narzędzi takich jak Selenium, Jenkins, GitLab, oraz JIRA, a także poznają zaawansowane techniki takie jak testy integracyjne, testy wydajności i testy bezpieczeństwa oraz cały proces CT.
Kurs podkreśla praktyczne zastosowanie wiedzy teoretycznej poprzez warsztaty i studia przypadków, które demonstrują jak zintegrować Continuous Testing z różnymi środowiskami i technologiami programistycznymi. Dodatkowo, uczestnicy będą mieli okazję do pracy w grupach nad rzeczywistymi projektami, co pozwoli na lepsze zrozumienie wyzwań związanych z ciągłym testowaniem w dynamicznych środowiskach pracy.
Pod koniec kursu uczestnicy będą mieli solidne podstawy do wdrażania i utrzymania efektywnych strategii ciągłego testowania, co umożliwi im znaczące podnoszenie jakości oprogramowania oraz skrócenie czasu jego dostarczania na rynek.
8 godzin
Robot Framework w testach API i www
Zbudowanie zestawu testów automatycznych dla systemów wykorzystujących API oraz www, przy użyciu RobotFramework i Playwright. Celem zajęć jest przekazanie umiejętności sprawnego wykorzystywania RobotFramework w codziennej pracy testera automatycznego. Po zakończeniu zajęć uczestnik będzie potrafił zbudować od zera testy, rozumiał zasadę działania RobotFramework, pozna dobre praktyki budowania automatyzacji, sposoby rozszerzania RobotFramework o nowe funkcjonalności dzięki własnemu kodowi w python. Kurs ma na celu nauczenie RobotFramework w stopniu umożliwiającym realizację zadań testera automatycznego w firmach gdzie RobotFramework jest już zastosowany i istnieje potrzeba rozwijania automatyzacji.
12 godzin
Testy automatyczne API - Java
Praktyczne zastosowanie biblioteki RestAssured do tworzenia i wykonania skutecznych testów automatycznych dla RESTful API w środowisku Java. Uczestnicy nauczą się, jak zaprojektować przypadki testowe, weryfikować odpowiedzi serwera i zarządzać danymi testowymi, aby zapewnić wysoką jakość i niezawodność interfejsów API. Kurs podkreśla znaczenie testów integracyjnych i zapewnia solidne fundamenty w zakresie najlepszych praktyk testowania API.
12 godzin
DevOps w testowaniu (Docker, Kubernetes)
Kompleksowe wprowadzenie do konteneryzacji za pomocą Docker, co umożliwia izolację środowiska i jego łatwe replikowanie. Kolejnym etapem jest nauka Kubernetes, systemu do orkiestracji kontenerów, który pozwala na automatyzację wdrażania, skalowania i zarządzania aplikacjami. Kurs podkreśla praktyczne zastosowanie tych narzędzi w kontekście zapewnienia jakości, ucząc, jak tworzyć bardziej elastyczne i odporniejsze środowiska testowe. Uczestnicy zyskają umiejętności w konfiguracji, monitorowaniu oraz optymalizacji środowisk testowych, co znacząco podniesie ich kompetencje w dziedzinie DevOps w QA.
12 godzin
Budowanie framework do testów automatycznych
Przedstawienie budowy frameworka od podstaw do zapewnienia jakości w teamie, dziale czy całej korporacji.
Framework ukazuje wiele przydatnych (reużywanych) wzorców projektów, repozytoriów czy społeczności dzielącej się wiedzą (community of practice).
Każda z wyżej wymienionych solucji pomocna jest dla wspierania projektów w podobnych rozwiązaniach jakości w automatyzacji testów i budowania kanałów supportu.
Wzorce testowe potrzebne dla automatyzacji mogą być odpowiedzią na wyzwania (lub problemy) w podobnym projekcie i procesie.
Przedstawienie testowych standardów. przez które rozumiemy procesy decyzyjne i dokumentowanie poprawnych jak i błędnych reużyć.
Omówione zostaną programy typu QA Grow, QA Incubator, QA Bootcamp i QA Hackathons (małym hackathonie) z przykładami, gdzie będziemy budowali od podstaw jeden z tych pro-gramów, aby go wdrożyć w finalnym procesie dla testów automatycznych.
Zademonstrowanie również na przypadkach testowych jak ważnym jest wiedza, kiedy reużyć, a kiedy skopiować (metodą kopiuj-wklej) znanych wzorców projektów do testowania. Kursant powinien wiedzieć jakie wiążą się tego zalety, a jakie wady w testowaniu automatycznym.
Na końcu kursu zaimplementowanie przykładowego rozwiązania do testów automatycznych, które pozwoli kursantom opanować zasady maintenance’u (konserwacji frameworka) i dalszego rozwoju.
8 godzin
Uczenie maszynowe w testowaniu (AI)
Praktyczny kurs pokazujący jak wykorzystać AI w testach. W ramach ćwiczeń zbudujemy własne narzędzia pomocne w pracy testera. Skonfigurujemy reportportal i podłaczymy go do naszych testow z robotframeworek. W części teoretycznej wyjaśnie czym są LLM (Large Language Models), czym jest Deep Learning a czym klasyczny Machine Learning. Stworzymy klasyfikator defektów i spróbujemy określić ilość defektów w kolejnym sprincie.
8 godzin
Testy wydajnościowe
Szkolenie z testowania wydajnościowego to intensywne, praktyczne warsztaty, które skupiają się na nauczaniu uczestników efektywnego projektowania, implementowania i przeprowadzania testów wydajnościowych w środowiskach IT. Uczestnicy poznają kluczowe narzędzia takie jak JMeter, Lucost, ucząc się, jak je stosować do identyfikacji wąskich gardeł, optymalizacji wydajności systemów i zapewnienia stabilności aplikacji. Warsztaty te są przeznaczone dla szerokiego spektrum profesjonalistów IT, od testerów oprogramowania, przez developerów, aż po menedżerów projektów, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie testowania wydajności. Szkolenie skupia się na praktycznym zastosowaniu teorii, zapewniając uczestnikom cenne umiejętności, które mogą być bezpośrednio stosowane w ich codziennej pracy.
8 godzin
Testy penetracyjne
Uczestnicy nauczą się korzystać z narzędzi takich jak Metasploit, Nessus , Kali Linux oraz Nmap, które są kluczowe w świecie etycznego hackingu. Kali Linux służy jako zaawansowane środowisko do testowania bezpieczeństwa, podczas gdy Metasploit pozwala na tworzenie i wykorzystanie exploitów. Nmap jest używany do skanowania portów i wykrywania urządzeń działających w sieci. Program kursu obejmuje również symulacje rzeczywistych ataków, co pozwala uczestnikom praktycznie zastosować zdobytą wiedzę w kontrolowanych środowiskach testowych. Kurs rozwinie umiejętności oceny zagrożeń i odpowiedniego reagowania na nie, przygotowując uczestników do efektywnego wykonywanie tych testów.
8 godzin
Praca zaliczeniowa
Przekrojowe sprawdzenie wiedzy uczestników
Razem: 198 godzin
Program jest prowadzony przez nauczycieli akademickich, ekspertów z branży oraz doświadczonych praktyków, co gwarantuje uczestnikom dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i regulacyjnych.

mgr Artur Angielski
Ukończył Informatykę na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia podyplomowe na Ecole Supèrieure de Commerce de Rouen we Francji i Politechnice Gdańskiej.
Od ponad 25 lat zawodowo związany z IT. Pracował w polskich firmach tworzących oprogramowanie i międzynarodowych korporacjach jak Prokom Software, GE Money Bank, Nordea, zaczynając od stanowiska administratora systemów Unix, poprzez analityka, dewelopera, project managera, testera automatycznego.
Przez kilkanaście lat prowadził projekty dla dużych firm, m.in. największe w Europie (według ComputerWorld) wdrożenie systemów ITIL firmy Peregrine. Posiada certyfikaty: PMI, ISTQB Test Automation Engineer, ITIL ® Service Manager i inne.
Od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu frameworków testowych i testów automatycznych web, API, data; głównie w C#, RobotFramework i Python.

Jakub Gajda
Od 1998 pracuje w branży IT jako developer : PHP, Java, Python, Javascript. Na ścieżce QA od 2006 w roli specjalisty od wydajności systemów IT i automatyzacji testów.
Następnie pracował jako konsultant IT w czołowych korporacjach na polskim i światowym rynku: GE, Nordea, Santander.
Aktualnie Szef Zespołu AI w Santander Bank Polska rozwija systemy wspomagające pracę QA i całego banku.
W roli trenera i wykładowcy od wielu lat w tematyce: AI, QA, Development w Javie, Pythonie.

Wojciech Pająk
Założyciel i CEO SEDACO, innowator w dziedzinie EdTech. Z blisko 25-letnim doświadczeniem w obszarach zapewnienia jakości (QA), testowania oprogramowania, inżynierii wymagań oraz szkoleniowej. Przeprowadził około 500 szkoleń, przekraczając 10 000 godzin zajęć i wpływając na rozwój ponad 5 000 specjalistów w globalnych firmach IT.
Z pasją do edukacji opartej na sztucznej inteligencji, łączy nowoczesne metodologie uczenia się z innowacyjnymi strategiami adaptacji i personalizacji. Swoimi spostrzeżeniami dzielił się na wydarzeniach branżowych, takich jak TestWarez, SQAM i Test Management Summit, a aktualnie koncentruje się na przyszłości technologii edukacyjnych oraz skalowaniu biznesu w sektorze EdTech.
Wierząc w potencjał sztucznej inteligencji do wspierania, a w niektórych obszarach nawet zastępowania trenerów, widzi przyszłość, w której AI dostarcza bezprecedensowe, wysoce efektywne doświadczenia edukacyjne. Kierowany miłością do nauki i odpowiedzialnego nauczania, angażuje się w kształtowanie nowej generacji rozwiązań edukacyjnych opartych na AI.

mgr inż. Bartosz Peta
Absolwent Politechniki Gdańskiej (Zarządzanie/IT), Uniwersytetu Warszawskiego (Filozofia), Akademii Marynarki Wojennej (Cyberbezpieczeństwo).
Mówi o sobie „inżynier, tester automatyzujący z długoletnim doświadczeniem”, pracujący od wielu lat w różnych metodologiach zarządzania projektami IT od V-Modelu po skalowalny Agile.
Certyfikowany ekspert ISTQB z obszaru Quality Assurance posiadający doświadczenie w pracy z metodykami ITIL, Kanban i SAFe. Brał udział, jako prelegent na konferencjach IT takich jak InfoShare i ConSelenium.
W swoich codziennych obowiązkach, i nie tylko, stawia na relacje z ludźmi, merytoryczną wymianę argumentów i cierpliwość w wykonywaniu zadań. Posiada wieloletnią praktykę w implementowaniu frameworków i dedykowanych rozwiązań w zakresie testów automatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem technologii Java i JavaScript.
Prywatnie pasjonat podróży z rodziną, motoryzacji i Wing Tsun.

Michał Rejkowski
Ekspert w testowaniu oprogramowania i automatyzacji testów z ponad 9-letnim doświadczeniem w branży IT.
Obecnie pracuje jako Expert QA Engineer, gdzie specjalizuje się w technologiach i językach programowania takich jak: Java, Kafka, JMS oraz tworzeniu rozwiązań wykorzystywanych przez inne zespoły do automatyzacji testów.
Ma doświadczenie w zarządzaniu procesami CI/CD i pracy w środowiskach Docker i Kubernetes.
Michał z pasją dzieli się swoją wiedzą prowadząc kursy dla programistów i testerów.

mgr inż. Radosław Smilgin
Absolwent Wydziału ETI PG (Telekomunikacja), w branży IT, a dokładniej w testowaniu i kontroli jakości od ponad 20 lat.
Swoje testerskie szlify zdobywał za granicą, pracując przy budowaniu i weryfikacji systemów krytycznych pod względem bezpieczeństwa. Następnie pracował dla dużych międzynarodowych korporacji. Obecnie jest właścicielem firmy testerskiej działającej pod marką testerzy.pl Ekspert jakości oprogramowania. Zajmuje się analizą branży IT oraz metod efektywnego wytwarzania i wdrażania systemów informatycznych.
Jako autor książek, trener szkoleń i wykładowca uniwersytecki kształci kontrolerów i specjalistów zapewnienia jakości. Napisał bestsellerowy „Zawód Tester”. Jest twórcą jednego z pierwszych i najdłużej działającego polskiego portalu poświęconego testowaniu, testerzy.pl Jest również pomysłodawcą i organizatorem unikalnych na skalę światową Mistrzostw w Testowaniu Oprogramowania - TestingCup. Jest również autorem pierwszej praktycznej certyfikacji IT - MITC.

dr inż. Sebastian Wilczewski
W branży IT od ponad 20 lat. Posiada bogate doświadczenie w wielu obszarach związanych z szeroko pojętym IT.
Obecnie pracuje jako lider międzynarodowego zespołu analityków IT, liczącego około 50 osób, w firmie Nordea. Odpowiada za wdrażanie podejścia DevOps, standardów zarządzania wymaganiami oraz integrację ich w ramach całego cyklu SDLC (Systems Development Life Cycle). Współtworzył transformację Agile i wdrażanie podejścia SAFe w banku.
Wcześniej pracował jako Project Manager, Portfolio Manager, Konsultant, wdrożeniowiec, szkoleniowiec. Prowadził projekty, wdrożenia, usługi konsultacyjne i szkolenia w firmach z różnych branż, posiadających kilkadziesiąt tysięcy komputerów. Współtworzył Biuro Zarządzania Projektami odpowiedzialne za koordynację ponad 100 projektów, z budżetem ponad 130 mln PLN zarządzanych przez kilkudziesięciu Project Managerów.
Jest autorem kilkunastu książek. Niektóre z nich znajdowały się na liście bestselerów wydawnictwa. Stworzył własne kursy online z dziedziny zarządzania projektami oraz legalności oprogramowania.
Wykładowca akademicki z tytułem doktora. Promotor ponad 100 prac magisterskich inżynierskich i licencjackich. W salach szkoleniowych/wykładowych spędził kilka tysięcy godzin dzieląc się swoim doświadczeniem ze słuchaczami studiów MBA, studiów podyplomowych oraz studiów dziennych i zaocznych.
Jest kierownikiem dwóch studiów podyplomowych. Był członkiem rad programowych oraz zespołu odpowiedzialnego za propozycję strategii Wydział Zarządzania i Ekonomii do roku 2030.
Uwielbia sportowe aktywności takie jak squash i jazda na rowerze. Fan fotografii. Przepada za podróżami zarówno w kraju jak i za granicą.

mgr Barbara Zaleska
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej oraz Wabaunsee Community College (USA).
Przez 8 lat pracowała na pomorskich uczelniach, zarządzając zespołami do wdrażania strategii zapewnienia jakości. Od 10 lat eksploruje branżę IT, dba o procesy związane z zapewnieniem jakości w cyklu wytwarzania oprogramowania. Wprowadza zróżnicowane rozwiązania dla projektów realizowanych w różnych metodologiach: SAFe, Agile, Waterfall i hybrydowych. Współpracuje ze zróżnicowanymi zespołami rozproszonymi, pomaga projektom w zdefiniowaniu problemów i odpowiednim dobraniu rozwiązań.
Prywatnie mama trzech córek, fanka mindfulness, w wolnych chwilach pracuje z gliną, tworząc unikatową ceramikę. Weekendowa biegaczka – w 2018 roku przebiegła Maraton Warszawski.
Aktualności aplikacyjne
- Trwa rekrutacja na 1 edycję
- Większość zajęć będzie odbywała się online
Kontakt
Kierownik Studiów Podyplomowych
dr inż. Sebastian Wilczewski
tel. 501 81 81 58
e-mail: swilczew@zie.pg.gda.pl
Sekretariat
mgr inż. Joanna Gryczka
tel. 58 347 19 22
e-mail: joanna.gryczka@zie.pg.edu.pl
Referencje
Dlaczego studia na PG?